Warunki Gwarancji

Strona główna / Warunki Gwarancji

Warunki Gwarancji – Turbo Hybryda

Turbo Hybryda Marcin Wermiński
ul. Królowej Jadwigi 46A, 39-300 Mielec
NIP: 8172155017 | REGON: 383490817
tel. +48 504 122 830

Okres obowiązywania gwarancji
Oferujemy 12-miesięczną gwarancję bez limitu przejechanych kilometrów na regenerowane turbosprężarki. Dla wybranych komponentów czas trwania gwarancji może być inny – szczegóły poniżej.

Warunki ważności gwarancji
Warunkiem obowiązywania gwarancji jest prawidłowy montaż turbosprężarki oraz eliminacja przyczyn wcześniejszej awarii. Przed przystąpieniem do instalacji należy bezwzględnie:

  • skontrolować stan przewodów olejowych i poprawność działania pompy olejowej,
  • sprawdzić układ odmy (odpowietrzanie skrzyni korbowej),
  • zweryfikować funkcjonowanie zaworu EGR,
  • wymienić olej silnikowy i filtr oleju (zalecane także czyszczenie misy olejowej i przepłukanie układu smarowania),
  • zamontować nowy filtr powietrza oraz upewnić się, że w układzie dolotowym i wydechowym nie znajdują się żadne zanieczyszczenia,
  • wlać odrobinę świeżego oleju silnikowego do wnętrza korpusu turbosprężarki przed montażem,
  • użyć nowych uszczelek przy montażu do silnika,
  • przed pierwszym uruchomieniem silnika napełnić układ smarowania turbosprężarki, obracając wałem korbowym przy odłączonym zasilaniu pompy wtryskowej lub cewki zapłonowej,
  • po uruchomieniu silnika pozostawić go na biegu jałowym przez kilka minut.

Dodatkowe zalecenia dla wybranych modeli silników

  • 1.6 HDi / TDCi / D (Peugeot, Citroën, Ford, Volvo) – wymienić śrubę przewodu olejowego na wersję bez sitka.
  • BMW – zalecana wymiana odmy.
  • 1.5 DCI i 1.9 Renault – sprawdzić drożność układu smarowania i stan pompy olejowej.
  • Honda 2.0 i Toyota 2.0 D4D – wymagana kontrola drożności smoka poprzez demontaż misy olejowej.

Zabronione czynności montażowe
Nie wolno stosować silikonów ani past uszczelniających podczas montażu turbosprężarki.

Zalecenia eksploatacyjne
Po rozruchu silnika należy odczekać kilka minut, zanim zwiększy się jego obroty – zapewni to prawidłowe smarowanie. Nie należy gasić silnika od razu po zakończeniu jazdy – pozwól mu popracować chwilę na biegu jałowym. Regularnie wymieniaj olej silnikowy oraz filtry (oleju i powietrza). Monitoruj ciśnienie oleju i szczelność układu dolotowego.

Częste przyczyny uszkodzeń turbosprężarki
Niedozwolone sytuacje, które wykluczają możliwość realizacji gwarancji – wszystkie muszą być wyeliminowane przed montażem naszej turbosprężarki w układzie turbo

  • zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania,
  • ciała obce w układzie dolotowym powietrza,
  • ciała obce w oleju silnikowym (opiłki i inne),
  • uruchomienie turbiny bez uprzedniego napełnienia olejem,
  • zanieczyszczony olej silnikowy lub niewymieniony filtr oleju.

Zakres gwarancji dla poszczególnych elementów
Żeliwny korpus gorącej strony turbosprężarki – gwarancja 12 miesięcy (zgodnie z gwarancją producenta części),

Zregenerowany zawór upustowy (klapka) – 12 miesięcy,

Sterownik elektroniczny (sprzedawany osobno) – 12 miesięcy,

Reklamacje i wyłączenia
Gwarancja nie obejmuje kosztów demontażu, montażu, transportu pojazdu ani innych wydatków związanych ze zgłoszeniem reklamacyjnym. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przestrzeganie wszystkich zaleceń montażowych i eksploatacyjnych. Gwarancja nie dotyczy uszkodzeń wynikających z awarii innych elementów samochodu (np. uszkodzona odma, zapchany DPF, wadliwe wtryskiwacze, zanieczyszczony olej itp.). Zerwanie plomb lub samodzielna ingerencja w turbosprężarkę (np. rozkręcenie obudowy) skutkuje utratą gwarancji. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od momentu ich zgłoszenia, zgodnie z art. 561(5) Kodeksu Cywilnego.