Czyszczenie filtrów cząstek stałych i katalizatorów

Stosujemy bezpieczne metody bez wypalania i ingerencji w strukturę wkładu, przywracając pełną sprawność układom oczyszczania spalin w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Nasze usługi to szybka i trwała alternatywa dla kosztownej wymiany.

Strona główna / Oferta / Czyszczenie filtrów cząstek stałych i katalizatorów

Bez ryzyka i zbędnych kosztów

Czyścimy elementy układu wydechowego
dokładnie i skutecznie

W Turbo Hybryda stosujemy zaawansowaną technologię czyszczenia filtrów i katalizatorów, opartą na przepłukiwaniu pod wysokim ciśnieniem z wykorzystaniem specjalistycznego czynnika aktywnego. Metoda ta skutecznie udrażnia zatkane kanały wkładu, przywracając swobodny przepływ spalin i sprawność elementu. To rozwiązanie, które pozwala odzyskać optymalne parametry pracy układu przy minimalnym koszcie i maksymalnym bezpieczeństwie.

Regeneracja u nas to Twoje korzyści

Regeneracja filtrów cząstek stałych, katalizatorów czy wkładów do ciężarówek, autobusów i większych pojazdów to doskonała alternatywa. W przeciwieństwie do zakupu nowej części to oszczędność około 60%. Poznaj inne korzyści, jakie niesie za sobą ten proces:

  • Przywrócenie pełnej sprawności filtra lub katalizatora. Usuwamy większość zanieczyszczeńco przekłada się do osiągnięcia aż do 99,5% efektywności.
  • Znaczna oszczędność kosztów. Regeneracja jest znacznie tańsza niż zakup nowego, którego koszt może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
  • Ekologiczne rozwiązanie. Czyszczenie przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych substancji.
Jeżeli wkład filtra lub katalizatora jest pęknięty w takich sytuacjach nie ma możliwości wykonania regeneracji. Warto potrząsnąć elementem i posłuchać czy elementy uszkodzonego wkładu nie uderzają o obudowę. Druga opcja to przepuszczenie wiązki światła – na ogół wkład nie zapycha się w 100% więc światło powinno przedostawać się na wylot.
Regeneracja filtrów DPF FAP GPF oraz katalizatorów

Regenerujemy filtry i katalizatory do różnych pojazdów

Czyścimy i regenerujemy filtry oraz katalizatory do pojazdów różnego typu i przeznaczenia. W zależności od rodzaju pojazdu a co za tym idzie wielkości wkładu i stopnia zanieczyszczenia – regeneracja wykonywana jest w ten sam dzień lub do 48h w dni robocze.

Czyszczenie DPF samochody osobowe

Samochody osobowe

Zwrot części najczęściej odbywa się w ten sam dzień, pod warunkiem, że część dostarczona jest w godzinach porannych.

Regeneracja DPF samochody dostawcze i busy

Samochody dostawcze, busy

Przeważnie filtry i katalizatory do tych pojazdów zdawane są Klientom na drugi dzień roboczy.

Czyszczenie filtra DPF autobusy

Autobusy

Regenerujemy zarówno jednostki zamknięte jak również wkłady stanowiące moduł całego układu.

Czyszczenie katalizatorów DOC SCR i filtrów, ciężarówki

Ciągniki siodłowe i samochody ciężarowe

Z racji przejechanych kilometrów oraz zanieczyszczeń proces czyszczenia kompletu wkładów może trwać 48-72h.

Regenerujemy każdy rodzaj filtra i katalizatora

Oferta regeneracji filtrów i katalizatorów

Filtry DPF

Filtr DPF to tzw. filtr suchy stosowany w silnikach Diesla, którego zadaniem jest zatrzymywanie cząstek sadzy. Oczyszczenie w układzie wydechowym odbywa się przez tzw. wypalanie pasywne lub aktywne, czyli spalanie nagromadzonych osadów w wysokiej temperaturze.

Filtry FAP

Filtr FAP to odmiana filtra cząstek stałych stosowana głównie w autach francuskich. Nazywany często mokrym DPF’em. W odróżnieniu od filtra DPF wykorzystuje dodatek chemiczny, który ułatwia spalanie sadzy w niższej temperaturze, poprawiając skuteczność oczyszczania spalin.

Filtry GPF

Filtr GPF to tzw. filtr cząstek stałych do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Działa na podobnej zasadzie jak DPF, jednak dostosowany jest do specyfiki spalin benzynowych. Samoczyszczenie filtra w układzie następuje głównie poprzez wypalanie sadzy w wysokiej temperaturze.

Katalizatory KAT TWC

Katalizator TWC (KAT) to element układu wydechowego, który redukuje szkodliwe związki chemiczne w spalinach, przekształcając je w mniej toksyczne substancje. Działa dzięki wkładowi ceramicznemu pokrytemu metalami szlachetnymi, bez potrzeby wypalania czy dodatków.

Katalizatory SCR

W układzie SCR stosowany jest specjalny katalizator przystosowany do reakcji z AdBlue (mocznikiem). Nie jest to standardowy katalizator typu TWC (który redukuje CO, HC, NOx jednocześnie), tylko katalizator selektywny, zaprojektowany wyłącznie do redukcji tlenków azotu (NOx).

Katalizatory DOC

Katalizator DOC to katalizator utleniający stosowany w silnikach Diesla. Jego zadaniem jest redukcja tlenku węgla (CO) i węglowodorów (HC) poprzez ich utlenienie w obecności tlenu. Montowany jest zwykle przed filtrem DPF i nie wymaga dodatków ani wypalania.

Filtry cząstek stałych i katalizatory

Regeneracja DPF Mielec
w Turbo Hybryda to doskonały wybór

Zachęcamy do osobistego dostarczenia części bezpośrednio do naszej siedziby – dlaczego to ważne? Wkład ceramiczny filtra lub katalizatora jest bardzo delikatny.

Podczas transportu kurierem łatwo o pęknięcia, które nie zawsze są widoczne gołym okiem. Nawet niewielkie uszkodzenia mogą całkowicie wykluczyć element z dalszego użytku i uniemożliwić skuteczną regenerację.

Czyszczenie katalizatorów Mielec

Jeśli jesteś z Mielca lub okolic – nie ryzykuj, przyjedź osobiście i powierz filtr lub katalizator specjalistom. Oszczędzisz czas, unikniesz ryzyka uszkodzeń i zyskasz pewność, że Twój układ oczyszczania spalin zostanie przywrócony do fabrycznej sprawności. Turbo Hybryda – lokalnie, fachowo, z gwarancją efektu.

Katalizatory i filtry cząstek stałych

Filtr cząstek stałych lub katalizator potrafi dać o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie. Objawy to m.in. utrata dynamiki, częstsze tankowanie, świecąca kontrolka i przejście w tryb awaryjny. Zamiast inwestować w nowy – postaw na skuteczne i bezpieczne czyszczenie w Turbo Hybryda.

Jak działają podzespoły oczyszczania spalin w układzie wydechowym?

  • Zatrzymywanie i redukcja szkodliwych składników spalin – filtry DPF, FAP, GPF wychwytują cząstki sadzy, a katalizatory (KAT, SCR, DOC) przekształcają toksyczne związki w mniej szkodliwe.
  • Ochrona podzespołów silnika – sprawny układ oczyszczania spalin ogranicza nagromadzenie zanieczyszczeń, które mogłyby negatywnie wpływać na pracę jednostki napędowej.
  • Spełnianie norm emisji – filtry i katalizatory umożliwiają użytkowanie pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami środowiskowymi i homologacyjnymi.

Wszystkie te elementy z czasem ulegają zapchaniu, co wymaga skutecznego czyszczenia.

Jak przebiega profesjonalne czyszczenie?

Regeneracja filtra cząstek stałych lub katalizatora to złożony proces, który w Turbo Hybryda realizujemy zgodnie ze sprawdzoną procedurą. Dzięki temu przywracamy drożność i parametry techniczne na poziomie zbliżonym do nowego elementu – bez uszkadzania struktury wkładu.

Etapy czyszczenia, regeneracji filtrów i katalizatorów:

  • Diagnostyka wstępna czyli pomiar oporu przepływu i ocena stanu wkładu
  • Czyszczenie hydrodynamiczne to udrażnianie za pomocą specjalistycznego środka pod wysokim ciśnieniem wykonywane w specjalnej maszynie
  • Suszenie i test końcowy. Sprawdzenie skuteczności, pomiar ciśnienia i przepływu, dokumentacja i wydruk parametrów

Dzięki tej metodzie przywracamy pełną sprawność podzespołów wydechowych w pojazdach osobowych, dostawczych, ciężarowych i maszynach specjalistycznych.

Profesjonalna naprawa katalizatorów, Mielec

Zadzwoń teraz

Zapytaj ekspertów

Kontakt email

Poza godzinami pracy

Poznaj z Nami świat części zamiennych

Zanurz się w nasze artykuły branżowe ze świata motoryzacji. Znajdziesz tu porady, ciekawostki i konkretne wskazówki, które pomogą Ci zadbać o auto i zrozumieć lepiej pewne kwestie związane z regeneracją czyli naprawą części.

Zapchany DPF – objawy, przyczyny i skuteczne czyszczenie

Zapchany DPF – objawy, przyczyny i skuteczne czyszczenie

Dlaczego filtr DPF się zapycha? Filtr cząstek stałych (DPF) pełni kluczową rolę w redukcji emisji spalin w pojazdach z silnikiem Diesla. Jego zadaniem jest wychwytywanie i zatrzymywanie cząstek sadzy powstających podczas spalania paliwa. Z czasem jednak, z różnych...

Czym jest turbosprężarka hybrydowa

Czym jest turbosprężarka hybrydowa

Co to jest turbosprężarka hybrydowa? Turbosprężarka hybrydowa to zaawansowane rozwiązanie techniczne, które łączy elementy różnych turbosprężarek w celu zwiększenia wydajności silnika. W praktyce oznacza to modyfikację standardowej turbosprężarki poprzez zastosowanie...

Gdzie w Mielcu warto zregenerować turbo?

Gdzie w Mielcu warto zregenerować turbo?

Mielec to miasto precyzji i inżynierskiej doskonałości Mielec, położony w południowo-wschodniej Polsce, od dziesięcioleci jest synonimem precyzji i zaawansowanej technologii. To tutaj, w sercu Podkarpacia, rozwijał się przemysł lotniczy, który wymagał najwyższych...